Earthquake Chile - Reisverslag uit , van Lisette Later - WaarBenJij.nu Earthquake Chile - Reisverslag uit , van Lisette Later - WaarBenJij.nu

Earthquake Chile

Door: Lisette

Blijf op de hoogte en volg Lisette

27 Februari 2010 | ,

Hallo allemaal!
Afgelopen nacht heeft er een hevige aardbeving, 8,8 op de schaal van richter plaatsgevonden in Chile. In Santiago was het iets minder heftig maar de gebouwen en grond waren flink aan t schudden en de electriciteit is voor langere tijd uitgevallen. Ik heb echt nog nooit zoiets meegemaakt! Het land van de "terremotos" is goed voorbereid op aardbevingen, maar toch zijn er veel slachtoffers gevallen. Het was echt een grote chaos vannacht op straat en er zijn ook flink wat gebouwen beschadigd.
Gelukkig was ik veilig thuis met Mario en bij deze wil ik dus laten weten dat alles goed met me gaat!

Liefs Lisette
-----------------------------------

Dear all,
Last night a big earthquake took place, 8.8 on scale of Richter here in Chile. In Santiago the shock was a bit less but the earth was shakin for about a minute and electricity fell out during the night and morning. I really had never experienced anything like this! Chile is well prepared for "terremotos" but still there are many victims. Big chaos on the streets last night with destroyed buildings.
Fortunately, I was safe at home with Mario and want to let you know that I'm OK!


Love,
Lisette


  • 27 Februari 2010 - 15:58

    Jozalien:

    Hallo lieve Lisette en Mario,

    Dank je wel voor je snelle bericht na die afschuwelijke aardbeving.
    Heel goed te weten dat het tenminste jullie beiden goed gaat.
    Geweldig dat Chile goed voorbereid is op zulke catastrofen dat scheelt in ieder geval heel veel.
    Maar het feit blijft dat er heel veel leed is veroorzaakt en dat er veel moeite en kosten nodig zullen zijn om dit wat in een paar minuten is vernietigd weer op te bouwen.Mario en landgenoten en jij Lisette en anderen wiens hart in Chile ligt heel veel sterkte.

  • 27 Februari 2010 - 16:02

    Carlien:

    Jaaa ik hoorde het en moest meteen aan jou denken! Blij om te horen dat alles goed gaat! Veel liefs!!

  • 27 Februari 2010 - 16:23

    Marleen:

    Pffff...gelukkig gaat alles goed met je meid! Sterkte met het helpen van de mensen om je heen daar.

    Kus

  • 27 Februari 2010 - 16:37

    Remy:

    Listje!
    Ja was al druk aan het bellen met je broeder Paul. Fijn om te horen dat alles goed gaat? Leeft Polke ook nog?
    Kus

  • 27 Februari 2010 - 16:49

    Yvonne/peter:

    pfffffffffffffft, gelukkig. Inmiddels 1000x proberen te bellen en te e-mailen. Beelden op CNN, vreselijk. Ook plaatsen gezien, die ons bekend voorkwamen: het busstation en de kerk in Providencia. We blijven het allemaal volgen, maar we kunnen de beelden nu beter zien, nu we weten dat het jou/jullie okee is.
    Dikke kus...Pa/Yvonne

  • 27 Februari 2010 - 17:20

    Paul:

    Hey lief zusje, blij om te horen dat alles goed gaat met jou en Mario!

    Hoorde het slechte nieuws vanochtend van Remy.

    Heb je al je vrienden daar ook al kunnen bereiken?

    Spreek je snel.

    Groetjes Paul


  • 27 Februari 2010 - 17:23

    Maartje:

    Blij om te horen dat het goed met je gaat Lisetje. XX

  • 27 Februari 2010 - 17:25

    Greetje:

    Als wij hier al geschrokken zijn, hoe moet het dan zijn als je het daadwerkelijk mee maakt!!!!
    Ik ben blij te lezen dat het jullie wel goed gaat.

    Dikke kus van ons.

  • 27 Februari 2010 - 17:31

    Jet:

    Jeeej gelukkig!! Maar lijkt me inderdaad behoorlijk schrikken!

    Dikke knuffels!

  • 27 Februari 2010 - 19:00

    Malou:

    Hey Lisette,
    Fijn om te weten dat het allemaal goed gaat!
    Wel ontzettend schrikken en ik hoop dat de chaos snel voorbij is!
    Dikke kus

  • 27 Februari 2010 - 23:31

    Leijo:

    Ik vroeg me vanochtend toen ik 't op de radio hoorde al af hoe 't nu met je zou zijn. Gelukkig is alles god met je!

    Groeten,

    Leijo

  • 28 Februari 2010 - 00:20

    Mama:

    Hoi lieve lisetteketet,
    Vanmorgen heb ik je direct proberen te bellen en van avond weer...Direct heb ik via internet de berichten over de aardbeving opgezocht...
    Verschrikkelijk zoiets om mee te maken!
    Ik ben erg gelukkig en dankbaar dat alles goed met jou in de eerste plaats en ook met Mario gaat!Hoe is het met Filippe en Polke?
    Vanavond heb ik je weer proberen te bellen ,maar zoals de berichten aangeven is er geen telefooncontact.....
    Ik hoop dat dat gauw opgelost zal zijn.
    Ik hou van je en heb de hele dag aan je gedacht!
    heel veel liefs en sterkte voor al je dierbare vrienden daar. Liefs voor Mario!
    Is het Hostel intact?
    Daag schatje!

  • 28 Februari 2010 - 11:18

    Marco:

    he,he, gelukkig lisette dat we zijn ontzettend blij dat jullie gezond en ongeschonden uit deze ramp zijn gekomen.Natuurlijk dachten we meteen aan jou. Liselot Marijn, Eline en oma berichtjes sturen, die vervolgens weer berichten terug sturen en bellen. Ik denk dat bij dit soort rampen de hoeveelheid telefoontjes en internetbewegeningen dramatisch toeneemt over de hele wereld. Je ziet dat meteen aan de hoeveelheid berichten en info die binnenkomt op bepaalde sites. Denk dat er veelmensen hulp nodig hebben.Zag een brug bij conception die ingestort was. Ben ik indertijd nog overheen gereden. Kunnen jullie iets doen? Er zijn nog veel zware naschokken hoorde ik. Oppassen en midden op straat lopen zei iemand eens daar!Bij de visboer zei iemand dat je deze aardbevingen gewoon krijgt met al dat geboor in de aardkorst opzoek naar olie. Dus bij deze weet je hoe het komt!?Veel sterkte en hou ons maar goed op de hoogte. Het blijft denk ik nog wel even spannend en je kan zo weinig doen. Liefs en kus, groetjes aan Mario

  • 28 Februari 2010 - 11:47

    Ankie:

    Wat fijn dat je een bericht stuurt. Het ging inderdaad door me heen dat je of in Argentinie, of weer in Chili zat. Gelukkig is alles goed met je. Veel sterkte de komende dagen!
    Ankie Hoefnagels

  • 28 Februari 2010 - 12:57

    Geert En Betty:

    Hoi Lisette,
    Gelukkig met jou niks aan de hand. We wisten niet beter of je was nog in Argentinie. Sterkte de komende tijd.
    Groetjes.

  • 28 Februari 2010 - 13:10

    Kel & Feiko!:

    He liefje, fijn om te horen dat t goed met je gaat! Ik had je gister gesmst, maar ik lees hier dat t telefoonverkeer ook plat ligt, dus die zal je wel niet gekregen hebben..
    Kus, ook voor Mario, van Ons

  • 28 Februari 2010 - 13:30

    Terry:

    Gelukkig ben je ongedeerd, hier in Nederland is het nieuws op CNN te volgen, ook over de naschokken en het uitvallen van de stroom. Veel sterkte met het verwerken van deze catastrofe! zoen Terry

  • 28 Februari 2010 - 16:16

    Nel:

    Hoi lieve Lisette,
    Dat de dochter van mijn beste vriendin dat nou moest overkomen zeg, jouw moeder was op dat moment bij mij en dan is internet een uitstekende informatie bron hé.En er is natuurlijk heen en weer gebeld,tot die schat van 'n broer van jou haar kon geruststellen dat het goed met jou en Mario ging.Maar....desondanks maakte zij zich toch nog zorgen om jouw vrienden, logisch dat haar gedachten constant bij jou en de rest waren ook zonder woorden voelde ik dat goed.Ik hoop dat jij zoiets nooit meer mee hoeft te maken, een zo'n ervaring is al erg genoeg. Lieve Lisette véél kracht voor de komende periode gewenst, en hopelijk zijn jullie vrienden ook niets overkomen! Pas vooral goed op jezelf, en alle liefs van mij, Nel

  • 28 Februari 2010 - 19:08

    Bente:

    Hi meis!

    Goed om te horen! Ik hoorde het op het nieuws en moest metteen aan je denken! Polkie ook nog alive and kicking?

    Kus

  • 28 Februari 2010 - 19:23

    ICTheo:

    Hey Liset, top te horen dat het met jou in elk geval goed gaat. Sterkte daar met bijkomen en tot een volgende update van je reis. Hoop dat dat een meer "normale" is...

  • 28 Februari 2010 - 20:34

    Esmé:

    Gelukkig maar! Sterkte daar!!

    xx

  • 01 Maart 2010 - 13:54

    Lex:

    Hoi Lisette,

    Blij om te zien dat alles goed met je gaat!
    Liefs!

  • 03 Maart 2010 - 05:17

    JESSIE:

    Dear please take care

  • 18 April 2010 - 11:56

    Yvonne:

    raar bericht????

  • 18 April 2010 - 20:35

    Jozalien:

    Oeps, kom je al terug? Heb ik wat gemist? Gaat het wel goed met je? In ieder geval welkom terug in het mooie, puur lentevolle Nederland. Op tijd voor heerlijke asperges, de ijssalons die weer open zijn, Hollandse graskaas en nog veel meer. Wie weet zie ik je over een poosje eens hier in Gorinchem.
    Liefs, Joz

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisette

Flight schedule: 29-09-08 Amsterdam - London 30-09-08 London - Abu Dhabi 14-10-08 Dubai - Mumbai 14-11-08 Mumbai - Bangkok 14-12-08 Singapore - Hong Kong 18-12-08 Hong Kong - Shanghai 23-12-08 Shanghai - Sydney 27-02-09 Sydney - Auckland 26-03-09 Auckland - Santiago (chili) 01-08-09 Buenos Aires - London 02-08-09 London - Amsterdam

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 85975

Voorgaande reizen:

29 September 2008 - 02 Mei 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: